High Key és Low Key világítás a divatfotózásban | Divatfotózás nr.VII

High key és low key | Divatfotózás, divatfotó, divat fotózás és fotók, divat album

High Key és Low Key világítás a divatfotózásban. Egy fotó sok mindent közvetíthet. Célját akkor éri el – függetlenül attól, hogy bizonyos szabályokat betart-e, vagy sem – ha érzéseket kelt, gondolatokat ébreszt szemlélőjében, magával ragadja és nem ereszti. amikor készítőjének sikerül közvetítenie mondanivalóját.
Divatfotózásban két nagyon érdekes és merőben ellentétes világítási stílus. Mind a High-key, mind pedig a Low-key világítási technika az intenzív kontraszthasználatra épít, de meglehetősen eltérő módon. Amikor drámai, erős kifejezést szeretnénk egy portrénak, válasszuk meg előre, hogy High-key, Low-key, vagy normál világítási technikát alkalmazunk, ugyanis a kép által sugárzott érzelmekre is kihatással lesz döntésünk. Divatfotózás és modelles munkák.

divatfotózás high key és low key

High Key és Low Key világítás a divatfotózásban. A divatfotózás felépítő rétegek a style, a smink, a frizura, a mozdulatok, a mimika, a kommunikáció, a fények és a megfelelő pillanatban befagyasztott pillanat által. Ez egy szimbiotikus kapcsolat fotóstúdiónk és a modell közt, ami a résztvevők maximális egymásra hangolódását, kölcsönhatását igényli, hogy a divat a képen életre keljen.

High Key és Low Key | Divatfotózás:  [1] [2] [3]

Everling Csaba | fotográfus
+36 30/952 69 47

4 comments

  1. Blendemanus

    Portré a stúdióban | High-key és Low-key

    Az interneten kutatva könnyen és gyorsan belefuthatsz önjelölt „divat fényképészekbe”, akik számára egy szép lány lefotózása mondjuk egy fehér háttér előtt már egyenlő a divatfotográfiával.

    A valóságban ez ennél sokkal, de sokkal bonyolultabb. A divatfotózáshoz nem elég csak egy szép lány, egy fehér háttér és egy fényképezőgép.

    A magazinokban látható divatfotókhoz már egy teljes stábra, egy kreatív fotósra, megfelelő technikára, jól kiválasztott helyszínre és természetesen megfelelő világításra is szükség van.

    2012. november 6. kedd at 11:23

  2. Doris H. Anthony

    A valóságban ez ennél sokkal, de sokkal bonyolultabb. A divatfotózáshoz nem elég csak egy szép lány, egy fehér háttér és egy fényképezőgép.

    2013. május 3. péntek at 06:45

  3. Paige F. Hurley

    Olvasom a bemutatkozását de nem értek egyet avval, hogy érdektelenségtől kellene tartania. Olyan sokféle kép és szerző fordul meg ezen a fórumon, hogy igenis van közönsége a csendesebb, filozofikus hangvételű képeknek is. Az nekem is nyilvánvaló, hogy a technikai problémáit letudta, biztosan kezeli a bonyolult világítási helyzeteket. Aki próbált már fehérben fehéret fényképezni, úgy, hogy a képen legyenek csúcsfények és közben a sötét részletek színgazdagsága is megmaradjon, azt hiszem egyetért velem. Ezzel a képpel és a galériában látható egyéb variációival inkább kompozíciós gondjaim vannak. Félreértés ne essék, itt egy gondosan elrendezett, szépen kitalált, technikailag is kifogástalanul megoldott csendéletről van szó. Én inkább arról beszélnék, hogyan lehetne /szerintem/ innen továbblépni, hogyan lehetnének ezek a képek meggyőzőbbek. Azt hiszem, először is érdemes volna egy kicsit szűkebb képkivágásokat használni, jobban kitölteni a képmezőt. Ne maradjanak üres, cselekmény nélküli terek, vagy legalábbis sokkal kevesebb. Próbálja meg térben felépíteni a csendéleteit, ne csak egy síkban, legyen mélysége, húzása a képnek. Legfontosabbnak azt gondolom, hogy nem muszály mindig, mindennek pontosan a “helyén” lennie, néha egy kis /ravaszul kitalált / esetlegességtől válik a dolog hihetővé és élővé.

    2013. május 25. szombat at 21:18

  4. Blendemanus

    Divatfotózás | High key és Low key

    Az divatfotózásban gyakran használt a „High-Key”, illetve „Low-Key” világítási stílus, mint kreatív alkotóelem. A High-Key világítás lényege a háttér és modell enyhe túlexponálása, a kontraszt erős csökkentése, és lágy fény használata. A világos, tejfehér tónusok dominálnak. A Low-Key világításnál ellenban a sötét tónusok uralkodnak. Ne tévesszük össze ezt az alulexponáltsággal! A főmotívum a sötét háttérből domborodik ki, a fény erősen oldalról érkezik és a modellnek csak részeit hangsúlyozza. A kép a kevés kontrasztból él. Divatfotózásnál megengedett, hogy a fényfolt az arcot homlokfényként világítsa meg. Az divatfotózásban a test a központi téma, és az árnyékképzés (Nem pedig képződés!) kardinális eszköz egyes motívumrészletek takarására, vagy láthatóvá tételére.

    2013. december 15. vasárnap at 11:55

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>